Middagsplaner och datastrul!

Just nu känns det verkligen som teknologin går emot mig, på riktigt! Både min dator på jobbet och min dator hemma har börjat bete sig skumt. Jag vet inte riktigt vad som kan vara felet, men de hänger sig och ibland går de inte ens att starta. dataHur kan både börja bråka med mig på samma gång? Så himla frustrerande! Jag ska be någon kunnig att ta en titt på burkarna och se om de kan reda ut det eller om jag helt enkelt måste köpa nya. Den på jobbet står jag ju inte själv för men den här hemmatror jag inte jag kan få jobbet att ta räkningen för. Så otroligt tråkig utgift såhär innan semestern bara, en dator är ju inte direkt billig om man vill ha en bra. Jag hade dessutom planerat att min nästa dator skulle vara en Macbook, men det känns lite väl saftigt just nu. Tror den billigaste ändå går på typ 15 tusen .. Samtidigt som det går emot mig att lägga ut så mycket pengar så har jag inte heller någon lust att köpa någon billig halvdan som kommer bryta ihop om ett år. Svårt val .. får se vad det slutar med, om jag ens måste köpa ny!

I kväll har jag middagssällskap hemma i form av mamma. Jag ska bjuda på middag och funderar på vad jag ska laga för något. Jag är själv ganska sugen på något kryddstarkt men jag vet att mamma är ganska mesig i smakerna .. Så jag tänker antingen thaigryta eller biff stroganoff. Får suga på den en stund till ..

 

Lämna en kommentar